onsdag, desember 27, 2006

Hva vil skje?

Nå er 2006 historie snart og et nytt år, med sprittusjer til, venter på oss.
Man hva tror du vil skje neste år? Hvilke store begivenheter vil vi få oppleve i 2007?

1. Jeg tror FN kommer til å gå inn i Darfur og da vil det smelle. De kommer nok til å etterforske litt også og da er jeg sikker på at det kommer fram mye snusk. Hvorfor er egentlig regjeringen så usammarbeidvillige?

2. Midtøsten: Her kommer det til å skje noe snart. Israel/Palesitna-kvisa er god og moden nå og når den sprekker er det tvilsomt at det er melk og honning som kommer ut.
Iran tøyer strikken lenger og lenger. USA prøver å være tålmodige, men Bush er ingen tålmodig mann. Det har han vist før.
Appropos Bush så ser de tikke så lovende ut i Irak eller Afgahnistan heller. Her det skje noe snart.

4. Nord-Korea har også et atomprogram, men de sier rett ut at de utvikler våpen. De har til og med testet noen allerede. Her kan det også skje ting.

3. Gamle mennesker dør. Det slår aldri feil, men hvem er nestemann... Fidel Castro, Wenche Foss, Dronning Elizabeth, Saddam Hussein? Kom gjerne med forslag.

4. Naturkatastrofer... for to år siden i dag rammet Tsunamien Indonesia og omegn, vi husker jordskjelvet i Pakistan og Katrina som herjet i USA. Hva blir det neste tro?

Har du noe du tror kommer til å prege førstesidene neste år så fortell oss om dem.

5 kommentarer:

Ingar T. Hauge sa...

De fleste aviser på nettet kan melde idag at Saddam Hussein kan henges allerede innen 30 dager. Sjansen for at han forsvinner i 2007 er med andre ord stor.

Forøvrig blir jeg ikke overrasket om 2007 bringer oss en verdenskrise på den global-politiske fronten av et eller annet slag, antagelig i Midt-Østen eller Nord-Korea. Føler også på meg en naturkatastrofe av uante dimensjoner ett eller annet sted. Og nedrykk for Man.U, men det er kanskje for mye å håpe på.

silje sa...

Brann vinner serien..?
Og flere begynner å strikke.

Belcker'n sa...

At Brann vinner serien hadde jo vært noe å merke seg... sist gang var i 1963 som de synger i sangen sin.
Det er kanskje den mest intime faktaopplysningen jeg har innen fotball.
Hvem vant i fjord? Ha'kke peiling...

åshild sa...

eg trur at mange av profetiane dine gå i oppfyllelse. saddam blei jo allerede i natt tatt livet av, til og med før din antakelse. Dessuten trur eg SV må svelge endå fleire kamelar i 2007. Og så vil det skje meir i Somalia og Etiopia. Kanskje må misjonærane øst i Etiopia vurdere sikkerheten etterkvart?

La oss håpe og be om at det ikkje skjer.

kari

Ingar T. Hauge sa...

Greit da, så tok jeg feil angående Saddam. Der kom irakerne meg i forkjøpet.