mandag, desember 11, 2006

Hva skjer?

Vet ikke helt hva jeg skal skrive om, så jeg bare skriver.
Denne uka blir det lesing, lesing og litt lesing. Ex.phil eksamen nærmer seg med stormskritt og det er mange navn og teorier å holde styr på. Ble ferdig med Kant idag, så nå gåMin helt Immanuel Kantr det nok kjappere framover. I morgen skal jeg ta for med Hegel og Kierkegaard, det gleder jeg meg til. Ja du leste riktig. Jeg gleder meg. Jeg er en del av minoritetsgruppen som synes det er gøy med filosofi. Jeg koser meg med det... og det hjertet er fylt med taler munnen. Med andre ord har det blitt vel mye filosofipreik for tiden. Dette har naturligvis bare forøkt nerdestatusen min, men som en vis mann sa: Problemet med å være vis er at du er omgitt av idioter.
Eller kan jeg fortelle at jeg snart skal få en klasse å gå i. Denne hsten har jeg vært "fjernstudent" på Fjellhaug, selv om jeg bor her og sitter i hallen og leser hver dag. Dette er fordi jeg tar vårpensumet på M1 i år og det undervises naturligvis bare om våren. Så fram til jul har jeg lest selv på Exphil og Norsk kirkehistorie. Men 8. Januar er jeg igjen en del av et klassemiljø. Gleder meg masse til det. Jeg fant ut i stad at jeg er en tke'er. En såkalt tredjekulturselev. Jeg hører ikke hlet hjemme i M2, men er ikke helt M1er heller, men noe i midten.
Kjære M1, gleder meg til å bli en del av dere...

Ingen kommentarer: