torsdag, juli 27, 2006

UL 2006

UL-siden Da har jeg fått ut finger'n og satt meg ned for å fortelle litt om UL på Askøy. Det blei ei fantastisk uke med masse venner og kjente, gode møter og godt vær. Har ikke fått så mye ut av UL før, og jeg tror det er fordi jeg var med som leder i år. Var smågruppeleder, forbeder og aktivitetsleder. Det var fantastisk å få være med å gjøre UL til en fin opplevelse for deltagerne. Som smågruppeleder fikk jeg sette meg ned og prate om det vi fikk høre på bibeltimene med en gruppe av deltakerne. Vi skulle egentlig være 7 stykker, men ikke alle møtte opp. Selv synes jeg ikke det gjorde noe da de som møtte opp var pratsomme og vi hadde en god dialog om det vi hadde hørt. Etterhvert fikk jeg dratt med noen fler på gruppa så vi endte opp med 6 stykker siste dagen.
Ole OsI år var det Ole Os som hadde bibeltimene over temaet Fri. På kveldsmøtene fikk vi taler av Boliviamisjonær Marit Andersen, Ole Os, generalsekretær Ola Tulluan og landsungdomssekretær Lars Stensland. UL har som mål å være det sommerstevnet med det beste budskapet, og det tror jeg de har oppnådd. Som forbeder etter kveldsmøtene fikk jeg se hvordan det ble kø for å få forbønn og veiledning. Det som ble sagt nådde inn til deltagerne. De ble truffet av det som Gud gav til oss.
Dagene ble lange på UL i år. Som leder måtte jeg opp klokka 8 for å rekke å dusje før felles frokost klokka 9, felles samling klokka 10, pilotgrupper halv elleve, bibeltime 11 og smågrupper klokka 12. Deretter På driving rangenvar det en liten matbit før aktivitetene startet klokka 13. Jeg var med som leder på Golf. Mange stusser når de hører at jeg har spilt golf siden jeg gikk på barneskolen. Kan det ha med imaget mitt å gjøre? UL hadde fått til en avtale med en lokal golfklubb på Askøy med intruktør. Vi stod å slo baller utover et "jorde" som på golfspråket kalles for driving range. Først klokka 17 var vi tilbake på UL området igjen og jeg hadde litt tid for meg selv. Halv seks var det seminarer, men jeg prioriterte en liten siesta etter at jeg hadde spist middag. Klokka 20 på kvelden var det kvelds møte og 23 var det konsert, som jeg droppa. Etter at dagens program var over kjørte jeg tilbake til campingen og blei sittende å prate med Kramøygjengen til ett-to tida på natta. Men det var ikke så lett å sove siden det ikke ble ro i leiren før 3-4 på natta.

Dette var litt av det som skjedde på UL i år. Hvis du ikke var der og angrer på det kan du gå inn på dittparadis.no, NLMs nettsted for ungdom, og laste med bibeltimene og talene.

PS: var du på UL? Vi har en heftig debatt over Avsluttningsmøtet på Lørdagen på Jungeltelegrafen.

4 kommentarer:

tingaling sa...

hils kjentfolk!

patrick sa...

hei på du!! plutselig fant jeg bloggen din..

hørte forresten at UL var kanon bra med møter og hele pakka!!

ha en fin dag!!

Belcker'n sa...

Det stemmer. Har ikke fått så mye ut av UL før.

Andreas sa...

UL var knall!

Snakkes til høsten!