lørdag, juli 22, 2006

Bryllup

Jeg har kommet i den alderen da folk gifter seg. De siste årene har det vært forlovelser og bryllup som polakker i jordbæråkeren, og denne sommeren har det vært litt ”over the top” for å si det sånn. Selv har jeg ikke planer om å gifte meg i den overskuelige framtiden, må først finne ei jente som kan tenke seg å reise ut som misjonær… og det er ingen selvfølge. Og nettopp dette har vært innom det rotete hodet mitt flere ganger de siste årene.
Les mer på Lange innlegg

4 kommentarer:

tingaling sa...

jeg er så mer enn BARE enig - som om jeg skulle sagt det selv...

Anonym sa...

Vil du da si deg enig i at homofili er galt? Siden mann og kvinne er skapt for hverandre?

tingaling sa...

neih, jeg er ikke enig i det - ble bare så vanskelig om jeg skulle begynne å "plukke" ut hva jeg var enig med..

Belcker'n sa...

Som kristen tar jeg Bibelen på alvor, og den taler veldig klart i denne saken. Ekteskapet er satt som rammen for seksuelt samliv, som igjen er mellom mann og kvinne. Homofili avvises kontant gjennom hele Bibelen, hvis man tar Bibelen på alvor kan man ikke akseptere homofili. Dette er ikke politisk korrekt for tida, men det legitimerer ikke homofili.
Det er veldig viktig å være tydelig på at homofile IKKE er mindre verdt, eller er dårligere mennesker enn andre. Mange tror at dette er kristendommens syn på dette, men det er helt feil. Nå er det nok noen som mener dette, men de er også bare mennesker og vi sier og gjør mye dumt. Alle mennesker er syndere og står uten ære for Gud. Derfor er vi avhengige av den tilgivelse vi får gjennom nåden, men da må vi også ta et oppgjør med livene vi lever. Selv om vi er kristne og frelst driter vi på draget og synder igjen og igjen og igjen og igjen... Vi må komme til Jesus med synden vår om og om igjen, og det er ingen begrensning eller kvote som fylles opp. Men Gud ser til hjertene og ikke hva vi gjør. Om noen ikke vil bryte med en livsstil som bryter med kristen etikk og moral har en et problem. Da lever man i synd.
Dette skal egentlig bare være en kommentar, men den blir litt lang. Sorry