søndag, desember 18, 2011

Hjem til jul: Dag 3

Dagen startet som de vanlig med litt blogging og så frokost.

Litt ut på formiddagen dro jeg og pappa ut på byen igjen. Mamma må holde seg mye i ro pga øyeoperasjonen så hun tilbringer dagene i leiligheten med NRKs julekanal og Henning Mankell på lydbok.

Mamma anbefalte meg å benytte muligheten til å få stelt beina mine mens jeg er her nede, så da gjorde jeg det. Det er litt rart at et fremmed menneske skal vie så mye oppmerksomhet til tærne dine, men beina ble rene og pene etterpå da. Mens jeg satt og fikk min Pedikyr gikk pappa opp i Larco for å handle noe småtteri. Etterpå møttes vi og gikk til en restaurant, Punto Azul, for å spise lunsj. Der fikk vi server en fantastisk god Ceviche. Det er rett og slett Peruansk Sushi. Fisk, skalldyr og andre sjødyr som har blitt marinert i sitronjuice. Sitronsyren gjør et eller annet med kjøttet så det blir "kokt".

Vi bestilte Husets spesial: Ceviche Punto Azul Mixto



Til dessert spiste jeg en Lucuma-ostekake med Oreo-bunn



Ettepå ble det litt mer shopping, jeg kjøpte meg blant annet en lommebok som var mer tilpasset lokale forhold (Må ha plass til mer mynter her nede). Det ble også en ny runde på Compu Palace, IKT-kjøpesenteret. Etter å ha gått oss passe slitne i beina dro vi hjem til mamma og gjorde oss klare til å dra i Vannparken, eller Parque de la Reserva som den egentlig heter.

Også denne gangen reiste vi med Metro-bussen. På bildet under kan dere se hvordan bussene kjører i egne avsperrede trasseer. Den svære bygningen bak meg til venstre i bildet er Estadio Nacional, den flunkende nye nasjonale fotballarenaen.



Jeg har laget en liten video fra besøket i Vannparken. Dette blir min første YouTube-video: Med fornøyelse



Det var en fantastisk tur og vi koste oss veldig. Siden det var lørdag var det masse familier i parken og de smilte og lekte seg i vannet. Det er en de tingene jeg liker så godt med Sør-Amerika: De er flinke til å uttrykke følelsene sine, på godt og vondt.

Etter noen timer tok vi en taxi hjem og slappet av sammen med mamma resten av kvelden.

1 kommentar:

Anita sa...

Sko gjerna ha vært der og opplevd Peru! virke veldig kult! håbe du har det fint, så må du hilsa familien din fra oss å sei god jul. Eg glømte at du sko reisa den 14 allerede, så du får pakken når du komme hjem. Håbe du får en god jul i Peru!