tirsdag, oktober 03, 2006

Siste nytt

En liten oppdatering fra dagliglivet i Oslo:

Dagene går med til lesing, nærmere bestemt Ex. phil. For å si de som det er så koser jeg meg! Har inntrykk av at jeg er alleine om dette. Folk flest synes det er tørt og kjedelig, men selv har jeg mye glede av å sete meg inn i de klassiske filosofenes tanker om hva som egentlig eksisterer, hva verden, eller universet, i siste instans er bygd opp av. Hva er universet urstoff og opphva, eller arché? Sokrates' og Platons søken etter det gode, det rettferdige og mot. Altså hva er definisjonen på disse tingene, eller "Hva er de i seg selv"?
Foreløpig er det greit å henge med på notene, men etterhvert som jeg nærmer meg middelalderen vil nok kravet til konsentrasjon og refleksjon øke betraktelig. Åh som jeg gleder meg!
Siste finish på vinduslisteneNår jeg ikke leser Ex. phil. bruker jeg tiden til sosiale aktiviteter med vennene mine på "Hævven", eller Fjellhaug.
De siste dagene har jeg vært hjemme på Kanpstad og pusset opp rommet mitt. Har malt tak og vegger og lagt nytt teppe på gulvet. Fargene denne gangen er lys antikk og løvgrønnt teppe. Er veldig fornøyd med resultatet. Neste prosjekt blir sannsynligvis å male pulten og kommoden hvite for å gjennomføre den klassiske stilen, men det får bli seinere en gang.
Dette var et lite sammendrag fra de siste dagene.
På gjennhør

Ingen kommentarer: