fredag, mars 02, 2007

Fredagstanker

Det er fredag kveld og helga er igang. I skrivende stund sitter jeg på rommet mitt på Fjellhaug og har nettopp støvsugd rommet mitt. Det er utrolig at et enkelt menneske kan produsere så mye støv. Jeg har ikke mange kvadratmeter å boltre meg på, men rikelig med støv. Hvor kommer egentlig dette dtøvet fra? Og hva er det for noe? Tror jeg skal se om Wikipedia har noe stoff om det emnet etterpå.
Uansett så er det mye av det, og det ser ikke ut til å ta slutt heller. Lurer på om det er mulig å bruke det itl noe? Det ligger jo bare og flyter og er bare til besvær. Kanskje det kan brukes til energi, kanskje støvkraftverk, med CO2 rensing selvfølgelig, kunne vært løsningen på kraftkrisa? Alle verdens land har støv så vidt jeg veit, og det koster ikke noe å produsere det og det tar ikke slutt med det første heller. Noen burde forske på dette.

I morra skal jeg på konsert med Absalom, bandet til noen kjenninger av meg. Har ikke hørt dem spille før så jeg gleder meg til det. Tror det er litt indie over det, jeg vet ikke... vi får se.

Og så en liten Youtube: Israels bidrag til Eurosong 2007 er en skikkelig friskis. Sangen heter Push the button og handler om terorisme, djevelske regenter og bomber. Er det Mahmoud Ahmadinejad de sikter til tro?

4 kommentarer:

Belcker'n sa...

Støv er vist så mangt...

Ingar T. Hauge sa...

Hm, funderinger om støv...kanskje et tema for mitt neste Fjas i Frukt?

Sakarias Ingolfsson sa...

Jeg trur jeg må faktisk sende inn min stemme på eurovision for første gang. Denne sangen var jo helt genial.

Anonym sa...

Jeg har også rikelig med støv Einar. Om noen vil ha litt støv, er de hjertelig velkommen til å komme og hente det. Det er litt rart med dette uttrykket "støv på hjernen". For som regel er støv en konsekvens av rot (klær), og hvis man har det rotete (mye støv) er man gjerne litt rotete i hodet også (sånn som meg og deg) og da har man støv på rommet, men ikke støv på hjernen. Det burde gå an å ha støv på rommet OG støv på hjernen. Det virker mer stas.