lørdag, juli 26, 2008

Golftur

På Torsdag var jeg en tur på Mørk med pappa og spilte golf. Det er et år siden jeg stod på en driving-range og så mange år siden jeg spilte at jeg ikke husker det. (Tror det må ha vært i Bolivia.)

Det var gøy å spille litt igjen. Vi gikk to runder på korthullsbanen (til sammen 18 hull) med en kaffekopp imellom. Siden det var midt på i siestatiden (12:00-14:00 Den varmeste tiden på dagen) fikk vi banen for oss selv og slapp å stresse med folk som lå bak oss. Det er en fordel når du ikke har spilt på mange år og trenger litt tid for å komme inn i rutinene igjen.
Etter de 4-5 første hullene hadde jeg fått børstet støvet av det meste, men spillet mitt var temmelig ujevnt. Pappa har hatt fått spilt litt oftere og jevnere enn meg de siste årene så han gjorde det ganske bra.

Alt i alt en kjempeflott dag.

PS: På Mørk kan du virkelig få oppleve dyrelivet i den Norske skogen. Banen ligger for seg selv inne i skogen. Dyr som du kan møte:
- Elg (beiter på gresset)
- Albino-Elg Det er en hvit elg som farter rundt i skogen der borte
- Bjørn (spor funnet i sandbunker)
- Ulv (spor funnet i sandbunker)
- Rådyr (beiter på gresset)
- Hare (beiter på gresset)

1 kommentar:

Ingar T. Hauge sa...

Det første bildet er nesten helt likt med første utslagspunktet på Herdla golfbane her på Askøy. Eller, dvs, slik så den ut før de begynte med ombyggingen ihvertfall. Her holder de nå på å utvide 6-hullsbanen til 9-hulls, som skal stå ferdig i 2010/2011.

Herdla golfbane er bygd like ved et fuglereservat, så det meste av dyreliv der oppe forholder seg på vinger.