mandag, februar 05, 2007

Noko attåt

Jeg er det noen kaller for radioaktiv. Nei, jeg har ikke lekt meg med kjemisettet, men har masse glede av radio som medium. Jeg ser skjeldent på TV, fordi jeg ikke har et, men radioen står på 24 timer i døgnet. NRK Altid nyheter er kanalen som dominerer lydrommet og der kommer 80% av min kunnskap om hva som skjer i verden fra. Om kvleden setter de over til BBC World Service som har reportasjer, intervju og portretter som tar for seg litt andre ting en midtøsten og Gerd Liv Valla.
I kveld snakket de med damene i The Sweet Spot en Sexpresso Drive Through i Seattle, USA. Og disse jentene er nok et bevis på at Amerikanere er noe for seg selv. Kaffe Drive Through'er(Du kjører til en luke, bestiller kaffen din, kjører til neste luke, betaler, får kaffen og kjører videre) er blitt veldig populært i USA og konkuransen om kundene er hard. Derfor bestemte disse jentene seg for å bruke det eldste trikset i boka, pene jenter.
De kler seg ut i klassiske kostymer som harepus, skolejente, cowgirl, Minni Mus. Konseptet er visst populært og de selger kaffe så det suser i trykkjelene.
hjemmesiden deres kan du lese mer om dette spesielle konseptet og kjøpe deg en ekte Sweet Spot kaffekopp.

6 kommentarer:

Ingar T. Hauge sa...

Amerikanere er sannelig noe for seg selv, men det kunne like gjerne vært i Japan spør du meg.

Belcker'n sa...

Men der hadde det vel gått i anime tenker jeg

Anonym sa...

The Cosplay Coffee Drive Trough?
Eller Anna Miller Drive trough :P

La meg si det sånn: Amerikanere er noe for seg selv, japanere er bare sjuke (jfr. Love Hotels)

Belcker'n sa...

Love Hotels er et ganske globalt konsept da... se på denne.
Hvem som er mest syke av japanerne og amerikanerne er vanskelig å si. Jeg holder en knapp på Amerika som landet med det rare i. Japan ligger kulturelt langt vekk fra vesten, men USA er jo en europeisk koloni...

Anonym sa...

Hi
my name is Maite and I'm a young girl from Pamplona, I'm basque (from the Basque Country, in the part of Spain). I was just looking through the internet when I have found your blog, hahaha, even if it looks a bit crazy (because of the photos, I don't understand the language) it looks great!
well, continue having fun... and be happy!!

Maite

Belcker'n sa...

Hola Maite.
Me alegra que te gusta mi blog.